Овој четврток, 16.12.2021, во 20 часот, оркестарот на Филхармонија ќе го одржи концертот „100 метрономи” кој ќе го води диригентот Габриел Бебешелеа, а како солист ќе настапи пијанистот Андреj Коробејников од Русија. На програмата се вториот став од Симфонијата бр. 101 „Часовник” од Хајдн, Концертот за пијано и оркестар бр. 5 и Симфонијата бр.8 од Бетовен и Симфониска поема „100 метрономи” од Лигети.
Симфонијата бр.101, Јозеф Хајдн ја напишал околу 1793/94 година, за време на неговото патување во Лондон. Има и специфичен наслов „Часовник” што доаѓа токму од пулсирачкиот ритам во вториот став, кој го продуцираат фаготите и гудачите. Тој интензивен ритмички пулс има музички контекст на круг кој се движи по иста траекторија и повторно се враќа назад.
Концертот за пијано и оркестар бр. 5 во Ес-дур, Лудвиг ван Бетовен во напишал во 1809 година, а премиерно бил изведен на 28 ноември 1811 година во Лајпциг. Делото е напишано во духот на хероизмот, и музичката симболика го следи овој примарен контекст. Музиколозите го нарекуваат „апотеоза на милитарниот концепт”, брат на „Ероика”, поради блискоста на колоритот и емоциите.
Летото 1812 година, кога Лудвиг ван Бетовен опсесивно ја работел Осмата симфонија, го напишал најозлогласеното писмо во својот живот, адресирано до неговата мистериозна „Бесмртна сакана”. Колку и да звучи апсурдно, но сентименталноста на тоа писмо, неговата болка и срцепарателната содржина, на никаков начин не се рефлектирала во структурата на Осмата симфонија. Тоа е само едно, од низата „чудни” и нетипични нешта што ја креираат аурата на ова музичко ремек-дело.
Унгарскиот композитор Герг Лигети, делото „100 метрономи” го напишал во 1962 година. Изведувачи на делото се 100 метрономи, за кои Лигети напишал партитура и инструкции како треба да „свират”. Делото го изведуваат десет музичари кои имаат по 10 метрономи што ги местат на знак на диригентот, според инструкциите кои ги запишал Лигети. Композицијата звучи како вистинска ракета од какофонични звуци.
Андреј Коробејников ја започнал музичката кариера на возраст од осум години, кога во Баку се претставил со својот прв рецитал. Оттогаш до денес одржал бројни концерти ширум светот (Бразил, Канада, Кина, САД, Русија, Колумбија, Чешка, Данска, Германија, Латвија, ЈужнаАфрика, Турција, Австрија, Белгија, Монако итн.) пришто соработувал со познати диригенти, како што се: Јуриј Темирканов, Владимир Ашкенази, Иван Фишер, Око Каму, Питер Старк, Александар Рудин, Росен Гергов, Максим Шостакович итн. Иако често настапува како солист, тој свири и во камерни состави со музичари како Вадим Репин, Дмитриј Махтин, Алина Ибрагимова, Александар Књажев, Јоханес Мозер, Татјана Василева, Борис Березовски, Александар Палеј, Икујо Накамичи и други. Во своите настапи, Коробејников бил придружуван од повеќе оркестри, како: Лондонскиот симфониски оркестар, Националниот оркестар на Франција, Фестивалскиот оркестар на Будимпешта, Чешкиот филхармониски оркестар, Токискиот филхармониски оркестар итн. Понатаму, тој учествувал на повеќе престижни фестивали, како што се: „La Roque d’Anthéron”, „Festival de Radio France et Monpelier”, „Klarafestival”, „Young Euro Classic”, „White Nights” и „Northern Flowers”. Во 2000 година бил избран за доживотен член на Одделот за уметност при Интернационалната академија на науките во Сан Марино. Коробејников е добитник на првата награда на Третиот меѓународен натпревар за пијано „Александар Скрјабин” во Москва и на втората награда на Вториот меѓународен натпревар за пијано „Сергеј Рахманинов” во Лос Анџелес.Критиката го нарекува атипичен уметник кој прави совршени рецитални програми во кои поезијата и литературата се спојуваат со музиката.
Маестро Габриел Бебешелеа е шеф-диригент на оркестарот на Филхармонија. Музичката репутација на Габриел Бебешелеа брзо почнала да расте по воодушевувањата од страна на критиката и на публиката за неговата исклучителна музикалност и ентузијазам со кои ги предводи оркестрите. Со Симфонискиот оркестар на Берлинското радио,тој сними ЦД со сè уште необјавената опера на Жорж Енеску – „Духови”, како и со неговата „Пасторала-фантазија за мал оркестар”. На 30-годишна возраст, маестро Бебешелеа e етикетиран како еден од најталентираните диригенти во последната декада во Романија. Добитник е на првата награда на натпреварот за диригенти „Ловро фон Матачиќ” во Загреб (2015), како и на прва награда на натпреварот на Музичката младина во Букурешт (2011), а тој е и полуфиналист на натпреварот за диригенти „Донатела Флик” на Лондонскиот симфониски оркестар (2014) и полуфиналист на натпреварот „Густав Малер” со Бамбершкиот симфонискиот оркестар (2016). Забележлив е и како оперски диригент и е именуван за шеф-диригент на Романската национална опера во 2011 година, со што ќе стане најмладиот шеф-диригент кога било во Романија. Во 2014 година ќе ја добие наградата „Најдобар диригент” на оваа куќа. Својата репутација како диригент на опери ќе ја зацврсти со реализација на новата продукција на „Царска невеста” од Римски-Корсаков на „Росини опера фестивалот” во Пезаро, изведба која ќе добие високо позитивни критики. Во 2015 година, Бебешелеа работи со едни од двајцата најценети диригенти во светот – Курт Мазур и Бернард Хаитинк. Во 2011 година, ќе му биде доделена стипендија за да стажира со престижниот „Концертгебау оркестар” воАмстердам, каде што имал можност да работи со големи диригентски имиња, меѓу кои и со Марис Јансонс, Хаитинк, Херберт Бломштед, Кристоф фон Донани, Давид Зинман… Една од големите пасии на Бебешелеа е да работи со млади музички уметници. Од 2011 година, тој е главен диригент на Молдавскиот национален младински оркестар, а редовно работи и со Романскиот младински оркестар. Дипломира оркестарско диригирање во 2010 година со „КумЛауде” на Музичката академија во Клуж-Напока, две години подоцна магистрира на Националниот музички универзитет во Букурешт, а потоа и докторира на истиот универзитет. Моментално живее во Виена, каде што ги заврши постдипломските студии на Универзитетот за музика и изведувачки уметности.